Saya Sebuah komputer

Aku sebuah komputer. Aku dilahirkan di sebuah kilang komputer yang terletak di Jepun. Nama aku ialah Acer. Badanku diperbuat daripada bahan yang berkualiti tinggi. Badanku berwarna biru.

Setelah siap dipasang dan dibungkus dengan plastik, aku dimasukkan ke dalam kotak. Aku dan rakan-rakanku dihantar ke sebuah kedai komputer di Kuala Lumpur dengan lori. Sebaik sampai di sana, aku dipamerkan di tempat khas. Begitu juga dengan rakan-rakanku.

Pada suatu hari, seorang wanita datang ke kedai tersebut untuk membeli komputer. Wanita itu tertarik dengan kelebihan aku. Hal ini demikian kerana aku merupakan model komputer yang terkini. Aku juga dilengkapi dengan pelbagai perisian dan program.

Setelah membayar hargaku sebanyak RM2000, wanita itu membawa aku pulang ke rumahnya. Rupa-rupanya aku dibeli untuk dihadiahkan kepada anak sulungnya sempena hari jadinya. Aku berasa gembira kerana mempunyai tuan baharu.

***Sila emel cikgu_hii@yahoo.com untuk karangan yang lengkap.

 

Leave a Reply

